2016-01-13 15:17:40

Projekt „Geometrija oko nas“- GEOMETRIJA I PROGRAMIRANJE

Šesta radionica projekta  „Geometrija oko nas“ s nazivom Geometrija i programiranje održana je u informatičkoj učionici naše škole, a vodila ju je naša nastavnica matematike i informatike Irena Turjak.

Zbog većeg broja zainteresiranih učenika i njihovog različitog predznanja o programiranju radionica je odrađena u tri dijela u trajanju od 4 sata (2 + 2 sata) - za učenike A smjene 7. i 10. prosinca 2015., a za učenike B smjene 10. i 14. prosinca 2015.

Cilj ove radionice bio je razvijati kod učenika sposobnost povezivanja geometrijskog izraza s matematičkim formulama i naredbama za crtanje u programskom jeziku LOGO te unaprijediti kod učenika sposobnost algoritamskog načina razmišljanja i digitalne kompetencije učenika.

 

Kako smo radili:

U uvodnom dijelu radionice pogledali smo i proučili fotografije s geometrijskim motivima iz Našica koje su učenici snimili na radionici "Šetam i vidim geometriju". Posebno smo proučavali primjere popločavanja ravnine pravilnim mnogokutima te druge mnogokute koje smo uočili u šetnji i razgledanjem prirodnih oblika i arhitekture u Našicama. Objasnila sam učenicima uz crteže osnovna svojstva pravilnih mnogokuta, posebno vezano uz unutrašnje kutove karakterističnog trokuta pravilnih mnogokuta. Pronašli smo na internetu video isječak pomoću kojega možemo samostalno učiti o pravilnim mnogokutima i pogledali ga. Objasnila sam učenicima da internet može biti mjesto vrlo korisnih informacija i prilika za samostalno učenje i dopunjavanje znanja. Ponovili smo, odnosno za učenike početnike objasnili, osnovne naredbe za crtanje u programskom jeziku MSW LOGO. Uočili smo kako programiranje traži puno logičkog mišljenja i zaključivanja te primjene znanja iz matematike. Učenici su zatim pratili i oponašali rad učitelja i napisali program za crtanje bilo kojeg mnogokuta u LOGU. Testirali su različite ulazne podatke i promatrali nastale crteže i vezu programskih naredbi i obilježja geometrijskih likova. Učenici početnici u programiranju zatim su rješavali jednostavne zadatke o pravilnim mnogokutima praktičnim radom na računalima. Pomagala sam im, a također i neki učenici koji su već vještiji u programiranju jer pohađaju izbornu nastavu informatike. Posebno se u tome istakao Pavle Ergović iz 7.c razreda. Napredni učenici izabrali su u parovima ili samostalno male projektne zadatke. Praktični zadatci za učenike sastojali su se u tome da izaberu neki geometrijski motiv na fotografijama iz Našicama, skiciraju motiv na papiru, odrede potrebne veličine poštujući stvarne proporcije, osmisle i napišu program koji u MSW LOGU crta taj motiv, provjere i testiraju program te naprave mali plakat svoga rada. Učenici su zatim prezentirali svoje radove. S učenicima sam također razgovarala o izboru budućeg zanimanja i srednje škole što je bilo posebno zanimljivo učenicima osmih razreda. Na kraju su učenici ispunili evaluacijsku anketu o radionici.

 

Irena Turjak, prof.


Osnovna škola Dore Pejačević Našice