2011-12-05 18:26:00

Projekt Škola otvorenih vrata "Učiti kako učiti"

U petak, 3. prosinca 2010. godine u Osnovnoj školi Dore Pejačević Našice sedmi je puta ostvaren projekt Škola otvorenih vrata. Ove je godine nosio naziv „ Učiti kako učiti“.
Cilj je bio  roditeljima ukazati kako se na djeci primjeren način uče pojedini nastavni sadržaji
.

 

    Do sada su naše Škole otvorenih vrata bile radioničkog tipa i redovito smo u njihovu realizaciju uključivali roditelje, kao sudionike ili pak nositelje pojedinih radionica te kao posjetitelje i promatrače brojnih, sadržajno raznolikih aktivnosti. Ovog su  puta  roditelji  bili u funkciji samih učenika na nastavi.
    Ponukani idejama Nacionalnog okvirnog kurikuluma koji u centar svih školskih zbivanja stavlja dijete, odlučili smo našu školu pretvoriti u mjesto aktivnog učenja.
    U pripremnim smo aktivnostima na stručnim vijećima u listopadu i studenome 2010. god. razrađivali metodički najprimjerenije modele učenja pojedinih nastavnih predmeta te jasno određivali ciljeve  nastavnog sata,  očekivana učenička postignuća i kompetencije, na primjerima iz nastavne prakse. 
     Tog dana umjesto redovne nastave,  učenici su prva tri nastavna sata prisustvovali nastavi samo jednog nastavnog predmeta. Radilo se u 35 nastavnih radionica koje je posjetilo 138 roditelja.
    Iskusni metodičari naše škole, zorno  i strukturirano su prezentirali nastavne sadržaje, što je posebno važno na ovom uzrastu. Naglašavali su važnost ponavljanja obrađenih sadržaja i njihovu sistematizaciju na kraju radnog dana.
    Poslije završenih nastavnih aktivnosti provjerili smo koliko su učenici  zapamtili ono što se to vrijeme radilo na nastavi, a roditelje smo putem unaprijed pripremljenih  upitnika pitali, kako su se oni osjećali u funkciji učenika promatrača. 


Odgovori učenika nam  pokazuju da škola može i mora biti mjesto učenja učenika. Taj dan nije bilo učenika koji nije na nastavi zaradio pozitivnu ocjenu, a 80 %  učenika postiglo je visoka obrazovna postignuća.
Odgovori roditelja su indikativni, a sugestije su nam  poticaj za  buduće  zajedničke aktivnosti. 


Roditelji su bili zadovoljni što su mogli pratiti aktivnost svoga djeteta na nastavi. 90 % roditelja je izjavilo da pomaže ili uglavnom pomaže u učenju svom djetetu kod kuće i  što će moći stečeno iskustvo prenijeti i na učenje drugih predmeta.


Iz brojnih odgovora na pitanje Što vam se danas posebno svidjelo, odabrali smo one koji  pružaju cjelovitu sadržajnu i doživljajnu sliku tog dana u školi:

- „ Interaktivni rad učiteljice i djece, način na koji učiteljica djeci približava i pojašnjava temu, jasna i strukturirana koncepcija sata“
- „ …, svi se osjećaju i jesu uključeni. „
-    „ Autoritet i toplina učiteljice u odnosu prema djeci „
-   „ Razrada nastavnih sati, postupnost u podučavanju, slojevito obuhvaćanje nastavne cjeline, interdisciplinarno podučavanje. „

Roditelji su spremno iznijeli i svoje prijedloge i sugestije za daljnju suradnju. Neke od njih su:

Ovo je bilo pravo osvježenje. Predlažem češću organizaciju ovakvih dana. Predlažem i organizaciju tematskih dana, npr. o zanimanjima, događajima, povijesti, sportu,…“
„Već je velika vrijednost što vi sami unaprijeđujete rad u nastavi i ostvarujete bar dio vaših ideja „
„ Ubuduće više ovakvih zanimljivih projekata, tako učimo i mi kako pomoći svome djetetu. Zanimljivo je pratiti što se događa na satu i kako učitelj prenosi gradivo djeci. Mislim da i djeca vole ovakav način rada.“


 Tekst je pripremila pedagoginja Nada Balog

 


Osnovna škola Dore Pejačević Našice