TIJEKOM OVE NOVONASTALE SITUACIJE,
MATERIJALE VAM SVAKI DAN
PRIPREMA VAŠA STRUČNA SLUŽBA!
« Travanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Ne razumijem, je l' se onda smijem ili ne smijem ljutiti?"
U prilogu pročitajte što je ljutnja i otkrijte prihvatljive načine izražavanja ljutnje.
Nakon što pročitate zanimljive činjenice o načinima komunikacije, pokušajte riješiti ovaj kviz i provjerite svoje znanje o komunikaciji.
https://kahoot.it/challenge/d3143d15-7801-4b97-a8e7-7f8c491228e6_1587916442981
Sanela Mandić Vidaković, pedagoginja
Proljeće je doba buđenja prirode, kada svaki kutak zelenila vrvi od cvjetova, ptica… Ovo bogatstvo života sjajna je inspiracija za kreativne aktivnosti.
Za aktivnosti koje smo vam pripremili potrebni su materijali koje možete naći u svakom domaćinstvu: tjestenina, papirnati tanjuri, košarice za muffine, plastične boce, vuna i slično…
Pogledajte prijedloge i pokušajte izraditi svoje proljetne dekoracije i obilježite dolazak najradosnijeg godišnjeg doba.
Fotografije svojih kreativnih uradaka pošaljite svojim učiteljicama ili postavite u svoje virtualne učionice u sat razrednika.
pedagoginja Sanela
Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja Svjetski dan svjesnosti o autizmu čime se želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja.Autizam kao takav je vrlo specifičan iz razloga što se još uvijek ne zna pravi uzrok tog poremećaja. Postoji nekoliko teorija koje objašnjavaju sam uzrok poremećaja, ali nikada nisu potvrđene. Premda živimo u svijetu brojnih tehnologija i znanja, autizam je i dalje dosta velika nepoznanica.
defektologinja Snježana
Danas, 1. travnja, obilježava se Međunarodni dan šale ili Dan ludosti.
Vjerojatno se bar jednom netko s vama našalio na 1. travanj, kada se u svijetu obilježava Međunarodni dan šale ili Dan ludosti. Zbijanje prvotravanjskih šala ima dugu tradiciju i seže daleko u povijest, ali njegovo točno porijeklo nije poznato.
Humor nam pomaže da lakše prebrodimo neku neugodnu ili tešku situaciju, a kada se našalimo na vlastiti račun, pomažemo i sebi i drugima, jer opće je poznato da je "smijeh najbolji lijek".
Pokušajte i vi danas s nekim se našaliti i nasmijati!!
pedagoginja Sanela
„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.
Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
pedagoginja Sanela
https://www.skolskiportal.hr/
Željka HORVAT-VUKELJA autorica je HRABRICE i SLIKOPRIČA, slikovnica koje su u lektiri za učenike prvog razreda.
Mnogi su je učenici, a i učitelji upoznali na književnim susretima koje već tridesetak godina održava u školama i knjižnicama.
Od sada Željku Horvat-Vukelja možete čuti i vidjeti u njezinom domu, na mjestu gdje nastaju njezine priče koje na osobit i jedinstven način priča svima nama.
Napišite na papir deset lijepih doživljaja iz svojeg života. Ne morate ih potpuno opisati, samo ih naznačite.
Odaberite zatim jedan, zatvorite oči, opustite se i pokušajte ga ponovo proživjeti.
Podijelite svoj doživljaj s članovima obitelji i potaknite ih da vam prepričaju svoj.
Da biste pojačali utjecaj vježbe, pustiti glazbu koju povezujete uz taj događaj.
Za mlađu djecu možete modificirati vježbu tako da događaj nacrtaju ili modeliraju plastelinom.
Ako vam je vježba bila korisna, sutradan možete krenuti dalje kroz listu događaja koje ste naveli.
psihologinja Anja
|
Mozak imamo zato što posjedujemo motorički sustav. Što pomnije razmotrimo međuigru mozga i tijela, to se jasnije nameće jedna tema: kretanje je bitno za učenje i za manifestaciju samog života.
Više se kreći, više nauči
„Vježbanje doista koristi mozgu, a ne tijelu. Ono utječe na raspoloženje, vitalnost, bistrinu i osjećaj blagostanja.“
John J. Ratey, dr.med., Medicinski fakultet, Sveučilište Harvard
Prijedlog vježbica u zatvorenom prostoru! Jednostavno za sve ! Igrajmo se!
Otvorite privitak!
defektologinja Snježana
Podršku osobama s Down sindromom iskazujemo 21. ožujka noseći rasparene šarene čarapa jer ih osobe s ovim sindromom ne mogu upariti. Dan šarenih čarapa obilježava se od 2006., a 21. ožujka odabran je zbog simboličnosti potrostručenja 21. kromosoma što je karakteristično za spomenuti sindrom.
Dragi učenici, roditelji i djelatnici škole, nosimo svi danas rasparene čarape!
KVALITETNO SLOBODNO VRIJEME PROVEDENO S OBITELJI
Slobodno vrijeme ima odgojno-obrazovni utjecaj na djecu i mlade. Aktivnosti koje mladi biraju utječu na razvoj njihovih vještina, stavova i znanja. Slobodno vrijeme omogućuje pojedincu da se kreativno izražava i socijalizira kroz dijeljenje interesa sa drugim ljudima za određene aktivnosti. (Livazović, 2018)
S obzirom na odgojno-obrazovni aspekt provođenja slobodnog vremena, u nastavku vam predlažemo različite mogućnosti kvalitetnog provođenja i organizacije slobodnog vremena s obitelji.
Razgovarajte sa svojom djecom
Kad god pronađete vremena iskoristite ga za kvalitetan i iskren razgovor s djetetom. Govorite o sebi i svom danu. Osim što govorite djetetu, sjetite se poslušati što ono ima za reći. Ukoliko svakodnevno postavljamo djeci ista pitanja, dobit ćemo uglavnom iste odgovore i to, najčešće, onakve kakve mi želimo čuti. Dopustite djeci da govore o sebi, o tome što vole činiti, o svojim brigama. Uključite jedni druge u svoje aktivnosti.
Stvorite vrijeme za igru
Čitajte zajedno
Razgovarajte o pročitanom, prepričavajte priče, igrajte se pričama: zamijenite imena ili osobine likova (Snjeguljica – zla, maćeha – dobra), izmislite novi završetak priče, ispričajte bajku u današnjem vremenu. Odredite vrijeme za čitanje (npr. vrijeme prije spavanja ili prije popodnevnog odmora) i uživajte u prisnosti koja se na taj način postiže između vas i vašeg djeteta. Dogovorite se unutar obitelji i neka se roditelji izmjenjuju u čitanju (npr. subotom i nedjeljom čita tata ili obrnuto). Također, cijela obitelj može uzeti 1 sat obiteljskog čitanja (svi članovi obitelji u isto vrijeme čitaju svaki svoju knjigu, novine ili časopise, a na kraju mogu porazgovarati o pročitanom). Ove aktivnosti razvijaju interes za čitanjem, stimulira razvoj govora, jezika, pomaže povećanju pažnje, koncentracije i znatiželje.
Zajednički kućni poslovi
Kućni poslovi su vrlo produktivan način za podučavanje odgovornosti kod djece. Ti poslovi trebaju biti u skladu s djetetovim uzrastom. Možete zamoliti dijete da vam pomogne u pripremi ručka, kolača, ukrasiti stan za blagdane, izraditi različite predmete… Ove aktivnosti nam omogućavaju da djecu podučimo odgovornosti, ali i razvijaju bolju komunikaciju i timski rad.
Obiteljski hobi
Obiteljski hobi odličan je za provođenje slobodnog vremena: to može biti kuhanje, vrtlarstvo, voćarstvo, njega cvijeća, košenje trave, izrađivanje predmeta…
Sport kod kuće
Zajedničke tjelesne aktivnosti važne su za razvoj djeteta, jer ne samo da jačaju tijelu već pomažu u izgrađivanju ličnosti, povećavaju motivaciju i upornost.
Gledanje filmova
Pogledajte zajedno obiteljski film. Analizirajte pogledano, razgovarajte o situacijama u filmu, kako biste vi postupili u toj situaciji, pitajte svoje dijete kako bi ono postupilo. Donesite zajednički zaključak filma i pouku dana.
pedagoginja Sanela
Sreća ne dolazi uvijek sama po sebi, mnogo ovisi o nama samima i onome što svakodnevno činimo te zapravo možemo naučiti kako biti sretni učeći koje aktivnosti pobuđuju sreću. Naše osobno zadovoljstvo i sreću možemo poboljšati jednostavnim svakodnevnim aktivnostima, usmjeravajući se na ono što volimo i na one koje volimo. Zato danas pozivamo sve učenike i djelatnike škole da podijele komplimente jedni drugima ili učine nešto lijepo dragoj osobi kako bismo prizvali sreću i usrećili jedni druge.
Prijedlog aktivnosti: Izradi komplimente i podijeli svojoj obitelji.
Zaplešimo uz pjesmu: Pharrell Williams – Happy
https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs
Vaša stručna služba
Dragi učenici i roditelji,
Izlazak iz uobičajenog dnevnog ritma nosi brojne nove izazove, promjene u odnosima, upravljanju vremenom. Ukoliko osjetite potrebu za dodatnim smjernicama, konkretnim idejama, savjetima, potrebna Vam je pomoć ili podrška, slobodno nam se javite. Tu smo za vas na siguran način putem e mail-a;
Obiteljsko vježbanje optimizma:
Stavite na vidljivo mjesto (hladnjak, vrata, plutena ploča) veći komad papira. Napišite naslov na vrhu: "Kada ovo prođe onda ćemo....". Na taj komad papira svi ukućani mogu, bilo kada, u prolazu napisati, a mlađa djeca nacrtati svoje želje. Djeca ih kasnije mogu crtati u bilježnicu, starija djeca istraživati i planirati aktivnosti na temelju informacija koje nađu online. Možete i međusobno podijelite kako zamišljate da će to što ste poželjeli izgledati. Kada ispunite jedan papir, zamijenite ga drugim, a stari spremite.
STAKLENKA ZAHVALNOSTI
2. Ukrasite je kako želite. Možete je obojati izvana, omotati je nekom mašnicom ili papirom u boji, ubaciti u nju sjemenke začina koji fino mirišu (klinčić, cimet…). Možete je ostaviti i takvu kakva jest, jedino je važno da vas veseli.
3. Sad je vrijeme da je počnete ispunjavati. Svakoga dana na papirić napišite barem jednu stvar na kojoj ste toga dana zahvalni. To može biti „obično“ (šalica kave na suncu na balkonu) ili „veliko“ (kao što je odanost vaših prijatelja). Bitno je da ta misao budi ugodan, topao osjećaj zahvalnosti u vama.
4. Malo po malo, staklenka će se puniti. Postajat će spremnik ugodnih misli i osjećaja, u koji možete posegnuti kad vam je teško.
* Ako uključujete i druge ukućane, možete se dogovoriti da si međusobno kažete što pišete na papiriće: To može biti prilika da se zbližite i da naučite više jedni o drugima.
Želimo vam ugodan radni tjedan!
Vaša stručna služba
Posljednjih dana jedna emocija postala je vrlo česta kod svih nas pa danas učimo i pišemo o:
STRAHOVIMA...
psihologinja Anja
Poštovani roditelji!
Jedno od područja naše suradnje s Vama, jest i pružanje raznih obavijesti putem web stranice škole. Na ovom mjestu možete pronaći i pročitati obavijesti vezane uz nastavu te se informirati o drugim akcijama i projektima škole.
„Ne razumijem, je l' se onda smijem ili ne smijem ljutiti?"
U prilogu pročitajte što je ljutnja i otkrijte prihvatljive načine izražavanja ljutnje.
Nakon što pročitate zanimljive činjenice o načinima komunikacije, pokušajte riješiti ovaj kviz i provjerite svoje znanje o komunikaciji.
https://kahoot.it/challenge/d3143d15-7801-4b97-a8e7-7f8c491228e6_1587916442981
Sanela Mandić Vidaković, pedagoginja
Proljeće je doba buđenja prirode, kada svaki kutak zelenila vrvi od cvjetova, ptica… Ovo bogatstvo života sjajna je inspiracija za kreativne aktivnosti.
Za aktivnosti koje smo vam pripremili potrebni su materijali koje možete naći u svakom domaćinstvu: tjestenina, papirnati tanjuri, košarice za muffine, plastične boce, vuna i slično…
Pogledajte prijedloge i pokušajte izraditi svoje proljetne dekoracije i obilježite dolazak najradosnijeg godišnjeg doba.
Fotografije svojih kreativnih uradaka pošaljite svojim učiteljicama ili postavite u svoje virtualne učionice u sat razrednika.
pedagoginja Sanela
Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja Svjetski dan svjesnosti o autizmu čime se želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja.Autizam kao takav je vrlo specifičan iz razloga što se još uvijek ne zna pravi uzrok tog poremećaja. Postoji nekoliko teorija koje objašnjavaju sam uzrok poremećaja, ali nikada nisu potvrđene. Premda živimo u svijetu brojnih tehnologija i znanja, autizam je i dalje dosta velika nepoznanica.
defektologinja Snježana
Danas, 1. travnja, obilježava se Međunarodni dan šale ili Dan ludosti.
Vjerojatno se bar jednom netko s vama našalio na 1. travanj, kada se u svijetu obilježava Međunarodni dan šale ili Dan ludosti. Zbijanje prvotravanjskih šala ima dugu tradiciju i seže daleko u povijest, ali njegovo točno porijeklo nije poznato.
Humor nam pomaže da lakše prebrodimo neku neugodnu ili tešku situaciju, a kada se našalimo na vlastiti račun, pomažemo i sebi i drugima, jer opće je poznato da je "smijeh najbolji lijek".
Pokušajte i vi danas s nekim se našaliti i nasmijati!!
pedagoginja Sanela
„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.
Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
pedagoginja Sanela
https://www.skolskiportal.hr/
Željka HORVAT-VUKELJA autorica je HRABRICE i SLIKOPRIČA, slikovnica koje su u lektiri za učenike prvog razreda.
Mnogi su je učenici, a i učitelji upoznali na književnim susretima koje već tridesetak godina održava u školama i knjižnicama.
Od sada Željku Horvat-Vukelja možete čuti i vidjeti u njezinom domu, na mjestu gdje nastaju njezine priče koje na osobit i jedinstven način priča svima nama.
Napišite na papir deset lijepih doživljaja iz svojeg života. Ne morate ih potpuno opisati, samo ih naznačite.
Odaberite zatim jedan, zatvorite oči, opustite se i pokušajte ga ponovo proživjeti.
Podijelite svoj doživljaj s članovima obitelji i potaknite ih da vam prepričaju svoj.
Da biste pojačali utjecaj vježbe, pustiti glazbu koju povezujete uz taj događaj.
Za mlađu djecu možete modificirati vježbu tako da događaj nacrtaju ili modeliraju plastelinom.
Ako vam je vježba bila korisna, sutradan možete krenuti dalje kroz listu događaja koje ste naveli.
psihologinja Anja
|
Mozak imamo zato što posjedujemo motorički sustav. Što pomnije razmotrimo međuigru mozga i tijela, to se jasnije nameće jedna tema: kretanje je bitno za učenje i za manifestaciju samog života.
Više se kreći, više nauči
„Vježbanje doista koristi mozgu, a ne tijelu. Ono utječe na raspoloženje, vitalnost, bistrinu i osjećaj blagostanja.“
John J. Ratey, dr.med., Medicinski fakultet, Sveučilište Harvard
Prijedlog vježbica u zatvorenom prostoru! Jednostavno za sve ! Igrajmo se!
Otvorite privitak!
defektologinja Snježana
Podršku osobama s Down sindromom iskazujemo 21. ožujka noseći rasparene šarene čarapa jer ih osobe s ovim sindromom ne mogu upariti. Dan šarenih čarapa obilježava se od 2006., a 21. ožujka odabran je zbog simboličnosti potrostručenja 21. kromosoma što je karakteristično za spomenuti sindrom.
Dragi učenici, roditelji i djelatnici škole, nosimo svi danas rasparene čarape!
KVALITETNO SLOBODNO VRIJEME PROVEDENO S OBITELJI
Slobodno vrijeme ima odgojno-obrazovni utjecaj na djecu i mlade. Aktivnosti koje mladi biraju utječu na razvoj njihovih vještina, stavova i znanja. Slobodno vrijeme omogućuje pojedincu da se kreativno izražava i socijalizira kroz dijeljenje interesa sa drugim ljudima za određene aktivnosti. (Livazović, 2018)
S obzirom na odgojno-obrazovni aspekt provođenja slobodnog vremena, u nastavku vam predlažemo različite mogućnosti kvalitetnog provođenja i organizacije slobodnog vremena s obitelji.
Razgovarajte sa svojom djecom
Kad god pronađete vremena iskoristite ga za kvalitetan i iskren razgovor s djetetom. Govorite o sebi i svom danu. Osim što govorite djetetu, sjetite se poslušati što ono ima za reći. Ukoliko svakodnevno postavljamo djeci ista pitanja, dobit ćemo uglavnom iste odgovore i to, najčešće, onakve kakve mi želimo čuti. Dopustite djeci da govore o sebi, o tome što vole činiti, o svojim brigama. Uključite jedni druge u svoje aktivnosti.
Stvorite vrijeme za igru
Čitajte zajedno
Razgovarajte o pročitanom, prepričavajte priče, igrajte se pričama: zamijenite imena ili osobine likova (Snjeguljica – zla, maćeha – dobra), izmislite novi završetak priče, ispričajte bajku u današnjem vremenu. Odredite vrijeme za čitanje (npr. vrijeme prije spavanja ili prije popodnevnog odmora) i uživajte u prisnosti koja se na taj način postiže između vas i vašeg djeteta. Dogovorite se unutar obitelji i neka se roditelji izmjenjuju u čitanju (npr. subotom i nedjeljom čita tata ili obrnuto). Također, cijela obitelj može uzeti 1 sat obiteljskog čitanja (svi članovi obitelji u isto vrijeme čitaju svaki svoju knjigu, novine ili časopise, a na kraju mogu porazgovarati o pročitanom). Ove aktivnosti razvijaju interes za čitanjem, stimulira razvoj govora, jezika, pomaže povećanju pažnje, koncentracije i znatiželje.
Zajednički kućni poslovi
Kućni poslovi su vrlo produktivan način za podučavanje odgovornosti kod djece. Ti poslovi trebaju biti u skladu s djetetovim uzrastom. Možete zamoliti dijete da vam pomogne u pripremi ručka, kolača, ukrasiti stan za blagdane, izraditi različite predmete… Ove aktivnosti nam omogućavaju da djecu podučimo odgovornosti, ali i razvijaju bolju komunikaciju i timski rad.
Obiteljski hobi
Obiteljski hobi odličan je za provođenje slobodnog vremena: to može biti kuhanje, vrtlarstvo, voćarstvo, njega cvijeća, košenje trave, izrađivanje predmeta…
Sport kod kuće
Zajedničke tjelesne aktivnosti važne su za razvoj djeteta, jer ne samo da jačaju tijelu već pomažu u izgrađivanju ličnosti, povećavaju motivaciju i upornost.
Gledanje filmova
Pogledajte zajedno obiteljski film. Analizirajte pogledano, razgovarajte o situacijama u filmu, kako biste vi postupili u toj situaciji, pitajte svoje dijete kako bi ono postupilo. Donesite zajednički zaključak filma i pouku dana.
pedagoginja Sanela
Sreća ne dolazi uvijek sama po sebi, mnogo ovisi o nama samima i onome što svakodnevno činimo te zapravo možemo naučiti kako biti sretni učeći koje aktivnosti pobuđuju sreću. Naše osobno zadovoljstvo i sreću možemo poboljšati jednostavnim svakodnevnim aktivnostima, usmjeravajući se na ono što volimo i na one koje volimo. Zato danas pozivamo sve učenike i djelatnike škole da podijele komplimente jedni drugima ili učine nešto lijepo dragoj osobi kako bismo prizvali sreću i usrećili jedni druge.
Prijedlog aktivnosti: Izradi komplimente i podijeli svojoj obitelji.
Zaplešimo uz pjesmu: Pharrell Williams – Happy
https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs
Vaša stručna služba
Dragi učenici i roditelji,
Izlazak iz uobičajenog dnevnog ritma nosi brojne nove izazove, promjene u odnosima, upravljanju vremenom. Ukoliko osjetite potrebu za dodatnim smjernicama, konkretnim idejama, savjetima, potrebna Vam je pomoć ili podrška, slobodno nam se javite. Tu smo za vas na siguran način putem e mail-a;
Obiteljsko vježbanje optimizma:
Stavite na vidljivo mjesto (hladnjak, vrata, plutena ploča) veći komad papira. Napišite naslov na vrhu: "Kada ovo prođe onda ćemo....". Na taj komad papira svi ukućani mogu, bilo kada, u prolazu napisati, a mlađa djeca nacrtati svoje želje. Djeca ih kasnije mogu crtati u bilježnicu, starija djeca istraživati i planirati aktivnosti na temelju informacija koje nađu online. Možete i međusobno podijelite kako zamišljate da će to što ste poželjeli izgledati. Kada ispunite jedan papir, zamijenite ga drugim, a stari spremite.
STAKLENKA ZAHVALNOSTI
2. Ukrasite je kako želite. Možete je obojati izvana, omotati je nekom mašnicom ili papirom u boji, ubaciti u nju sjemenke začina koji fino mirišu (klinčić, cimet…). Možete je ostaviti i takvu kakva jest, jedino je važno da vas veseli.
3. Sad je vrijeme da je počnete ispunjavati. Svakoga dana na papirić napišite barem jednu stvar na kojoj ste toga dana zahvalni. To može biti „obično“ (šalica kave na suncu na balkonu) ili „veliko“ (kao što je odanost vaših prijatelja). Bitno je da ta misao budi ugodan, topao osjećaj zahvalnosti u vama.
4. Malo po malo, staklenka će se puniti. Postajat će spremnik ugodnih misli i osjećaja, u koji možete posegnuti kad vam je teško.
* Ako uključujete i druge ukućane, možete se dogovoriti da si međusobno kažete što pišete na papiriće: To može biti prilika da se zbližite i da naučite više jedni o drugima.
Želimo vam ugodan radni tjedan!
Vaša stručna služba
Posljednjih dana jedna emocija postala je vrlo česta kod svih nas pa danas učimo i pišemo o:
STRAHOVIMA...
psihologinja Anja
„Ne razumijem, je l' se onda smijem ili ne smijem ljutiti?"
U prilogu pročitajte što je ljutnja i otkrijte prihvatljive načine izražavanja ljutnje.
Nakon što pročitate zanimljive činjenice o načinima komunikacije, pokušajte riješiti ovaj kviz i provjerite svoje znanje o komunikaciji.
https://kahoot.it/challenge/d3143d15-7801-4b97-a8e7-7f8c491228e6_1587916442981
Sanela Mandić Vidaković, pedagoginja
Proljeće je doba buđenja prirode, kada svaki kutak zelenila vrvi od cvjetova, ptica… Ovo bogatstvo života sjajna je inspiracija za kreativne aktivnosti.
Za aktivnosti koje smo vam pripremili potrebni su materijali koje možete naći u svakom domaćinstvu: tjestenina, papirnati tanjuri, košarice za muffine, plastične boce, vuna i slično…
Pogledajte prijedloge i pokušajte izraditi svoje proljetne dekoracije i obilježite dolazak najradosnijeg godišnjeg doba.
Fotografije svojih kreativnih uradaka pošaljite svojim učiteljicama ili postavite u svoje virtualne učionice u sat razrednika.
pedagoginja Sanela
Glavna skupština UN-a odabrala je za obilježavanje 2. travnja Svjetski dan svjesnosti o autizmu čime se želi skrenuti pozornosti javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovoga složenog poremećaja.Autizam kao takav je vrlo specifičan iz razloga što se još uvijek ne zna pravi uzrok tog poremećaja. Postoji nekoliko teorija koje objašnjavaju sam uzrok poremećaja, ali nikada nisu potvrđene. Premda živimo u svijetu brojnih tehnologija i znanja, autizam je i dalje dosta velika nepoznanica.
defektologinja Snježana
Danas, 1. travnja, obilježava se Međunarodni dan šale ili Dan ludosti.
Vjerojatno se bar jednom netko s vama našalio na 1. travanj, kada se u svijetu obilježava Međunarodni dan šale ili Dan ludosti. Zbijanje prvotravanjskih šala ima dugu tradiciju i seže daleko u povijest, ali njegovo točno porijeklo nije poznato.
Humor nam pomaže da lakše prebrodimo neku neugodnu ili tešku situaciju, a kada se našalimo na vlastiti račun, pomažemo i sebi i drugima, jer opće je poznato da je "smijeh najbolji lijek".
Pokušajte i vi danas s nekim se našaliti i nasmijati!!
pedagoginja Sanela
„Svako je dijete vrijedno i jedinstveno i ima svoje potencijale koje će moći razviti tek ako se osjeća prihvaćeno i voljeno takvo kakvo jest.“
Svi smo jedinstveni. Svaka osoba može u sebi pronaći osobinu po kojoj se razlikuje od drugih. Međutim, koliko smo različiti toliko smo i ponekad slični. Često se događa da upravo ono što zamjeramo drugima, možemo pronaći i kod sebe. Zato je važno poštivanje različitosti ili tolerancija. Biti tolerantan znači biti osviješten o različitosti u odnosu na nas same i prihvaćanje toga u svakodnevnom životu.
Ono što je ohrabrujuće jest činjenica da se tolerancija uči. Razvoju tolerancije doprinose empatija, moralne vrijednosti, razlikovanje dobrog od lošeg, poznavanje temeljnih ljudskih prava i sličnosti koje postoje među svim ljudima, a odmažu predrasude (negativni stavovi prema članovima neke skupine kojoj pojedinac osobno ne pripada) i stereotipi (neopravdana uvjerenja o nekoj osobi ili skupini ljudi). Zbog toga, da bi mogli biti tolerantni moramo preispitati svoje predrasude i stavove.
pedagoginja Sanela
https://www.skolskiportal.hr/
Željka HORVAT-VUKELJA autorica je HRABRICE i SLIKOPRIČA, slikovnica koje su u lektiri za učenike prvog razreda.
Mnogi su je učenici, a i učitelji upoznali na književnim susretima koje već tridesetak godina održava u školama i knjižnicama.
Od sada Željku Horvat-Vukelja možete čuti i vidjeti u njezinom domu, na mjestu gdje nastaju njezine priče koje na osobit i jedinstven način priča svima nama.
Napišite na papir deset lijepih doživljaja iz svojeg života. Ne morate ih potpuno opisati, samo ih naznačite.
Odaberite zatim jedan, zatvorite oči, opustite se i pokušajte ga ponovo proživjeti.
Podijelite svoj doživljaj s članovima obitelji i potaknite ih da vam prepričaju svoj.
Da biste pojačali utjecaj vježbe, pustiti glazbu koju povezujete uz taj događaj.
Za mlađu djecu možete modificirati vježbu tako da događaj nacrtaju ili modeliraju plastelinom.
Ako vam je vježba bila korisna, sutradan možete krenuti dalje kroz listu događaja koje ste naveli.
psihologinja Anja
|
Mozak imamo zato što posjedujemo motorički sustav. Što pomnije razmotrimo međuigru mozga i tijela, to se jasnije nameće jedna tema: kretanje je bitno za učenje i za manifestaciju samog života.
Više se kreći, više nauči
„Vježbanje doista koristi mozgu, a ne tijelu. Ono utječe na raspoloženje, vitalnost, bistrinu i osjećaj blagostanja.“
John J. Ratey, dr.med., Medicinski fakultet, Sveučilište Harvard
Prijedlog vježbica u zatvorenom prostoru! Jednostavno za sve ! Igrajmo se!
Otvorite privitak!
defektologinja Snježana
Podršku osobama s Down sindromom iskazujemo 21. ožujka noseći rasparene šarene čarapa jer ih osobe s ovim sindromom ne mogu upariti. Dan šarenih čarapa obilježava se od 2006., a 21. ožujka odabran je zbog simboličnosti potrostručenja 21. kromosoma što je karakteristično za spomenuti sindrom.
Dragi učenici, roditelji i djelatnici škole, nosimo svi danas rasparene čarape!
KVALITETNO SLOBODNO VRIJEME PROVEDENO S OBITELJI
Slobodno vrijeme ima odgojno-obrazovni utjecaj na djecu i mlade. Aktivnosti koje mladi biraju utječu na razvoj njihovih vještina, stavova i znanja. Slobodno vrijeme omogućuje pojedincu da se kreativno izražava i socijalizira kroz dijeljenje interesa sa drugim ljudima za određene aktivnosti. (Livazović, 2018)
S obzirom na odgojno-obrazovni aspekt provođenja slobodnog vremena, u nastavku vam predlažemo različite mogućnosti kvalitetnog provođenja i organizacije slobodnog vremena s obitelji.
Razgovarajte sa svojom djecom
Kad god pronađete vremena iskoristite ga za kvalitetan i iskren razgovor s djetetom. Govorite o sebi i svom danu. Osim što govorite djetetu, sjetite se poslušati što ono ima za reći. Ukoliko svakodnevno postavljamo djeci ista pitanja, dobit ćemo uglavnom iste odgovore i to, najčešće, onakve kakve mi želimo čuti. Dopustite djeci da govore o sebi, o tome što vole činiti, o svojim brigama. Uključite jedni druge u svoje aktivnosti.
Stvorite vrijeme za igru
Čitajte zajedno
Razgovarajte o pročitanom, prepričavajte priče, igrajte se pričama: zamijenite imena ili osobine likova (Snjeguljica – zla, maćeha – dobra), izmislite novi završetak priče, ispričajte bajku u današnjem vremenu. Odredite vrijeme za čitanje (npr. vrijeme prije spavanja ili prije popodnevnog odmora) i uživajte u prisnosti koja se na taj način postiže između vas i vašeg djeteta. Dogovorite se unutar obitelji i neka se roditelji izmjenjuju u čitanju (npr. subotom i nedjeljom čita tata ili obrnuto). Također, cijela obitelj može uzeti 1 sat obiteljskog čitanja (svi članovi obitelji u isto vrijeme čitaju svaki svoju knjigu, novine ili časopise, a na kraju mogu porazgovarati o pročitanom). Ove aktivnosti razvijaju interes za čitanjem, stimulira razvoj govora, jezika, pomaže povećanju pažnje, koncentracije i znatiželje.
Zajednički kućni poslovi
Kućni poslovi su vrlo produktivan način za podučavanje odgovornosti kod djece. Ti poslovi trebaju biti u skladu s djetetovim uzrastom. Možete zamoliti dijete da vam pomogne u pripremi ručka, kolača, ukrasiti stan za blagdane, izraditi različite predmete… Ove aktivnosti nam omogućavaju da djecu podučimo odgovornosti, ali i razvijaju bolju komunikaciju i timski rad.
Obiteljski hobi
Obiteljski hobi odličan je za provođenje slobodnog vremena: to može biti kuhanje, vrtlarstvo, voćarstvo, njega cvijeća, košenje trave, izrađivanje predmeta…
Sport kod kuće
Zajedničke tjelesne aktivnosti važne su za razvoj djeteta, jer ne samo da jačaju tijelu već pomažu u izgrađivanju ličnosti, povećavaju motivaciju i upornost.
Gledanje filmova
Pogledajte zajedno obiteljski film. Analizirajte pogledano, razgovarajte o situacijama u filmu, kako biste vi postupili u toj situaciji, pitajte svoje dijete kako bi ono postupilo. Donesite zajednički zaključak filma i pouku dana.
pedagoginja Sanela
Sreća ne dolazi uvijek sama po sebi, mnogo ovisi o nama samima i onome što svakodnevno činimo te zapravo možemo naučiti kako biti sretni učeći koje aktivnosti pobuđuju sreću. Naše osobno zadovoljstvo i sreću možemo poboljšati jednostavnim svakodnevnim aktivnostima, usmjeravajući se na ono što volimo i na one koje volimo. Zato danas pozivamo sve učenike i djelatnike škole da podijele komplimente jedni drugima ili učine nešto lijepo dragoj osobi kako bismo prizvali sreću i usrećili jedni druge.
Prijedlog aktivnosti: Izradi komplimente i podijeli svojoj obitelji.
Zaplešimo uz pjesmu: Pharrell Williams – Happy
https://www.youtube.com/watch?v=ZbZSe6N_BXs
Vaša stručna služba
Dragi učenici i roditelji,
Izlazak iz uobičajenog dnevnog ritma nosi brojne nove izazove, promjene u odnosima, upravljanju vremenom. Ukoliko osjetite potrebu za dodatnim smjernicama, konkretnim idejama, savjetima, potrebna Vam je pomoć ili podrška, slobodno nam se javite. Tu smo za vas na siguran način putem e mail-a;
Obiteljsko vježbanje optimizma:
Stavite na vidljivo mjesto (hladnjak, vrata, plutena ploča) veći komad papira. Napišite naslov na vrhu: "Kada ovo prođe onda ćemo....". Na taj komad papira svi ukućani mogu, bilo kada, u prolazu napisati, a mlađa djeca nacrtati svoje želje. Djeca ih kasnije mogu crtati u bilježnicu, starija djeca istraživati i planirati aktivnosti na temelju informacija koje nađu online. Možete i međusobno podijelite kako zamišljate da će to što ste poželjeli izgledati. Kada ispunite jedan papir, zamijenite ga drugim, a stari spremite.
STAKLENKA ZAHVALNOSTI
2. Ukrasite je kako želite. Možete je obojati izvana, omotati je nekom mašnicom ili papirom u boji, ubaciti u nju sjemenke začina koji fino mirišu (klinčić, cimet…). Možete je ostaviti i takvu kakva jest, jedino je važno da vas veseli.
3. Sad je vrijeme da je počnete ispunjavati. Svakoga dana na papirić napišite barem jednu stvar na kojoj ste toga dana zahvalni. To može biti „obično“ (šalica kave na suncu na balkonu) ili „veliko“ (kao što je odanost vaših prijatelja). Bitno je da ta misao budi ugodan, topao osjećaj zahvalnosti u vama.
4. Malo po malo, staklenka će se puniti. Postajat će spremnik ugodnih misli i osjećaja, u koji možete posegnuti kad vam je teško.
* Ako uključujete i druge ukućane, možete se dogovoriti da si međusobno kažete što pišete na papiriće: To može biti prilika da se zbližite i da naučite više jedni o drugima.
Želimo vam ugodan radni tjedan!
Vaša stručna služba
Posljednjih dana jedna emocija postala je vrlo česta kod svih nas pa danas učimo i pišemo o:
STRAHOVIMA...
psihologinja Anja