Datum objave: 27. kolovoza 2025.
Kategorija: Aktualnosti | Vijesti

OŠ Dore Pejačević Našice nagrađeni Nacionalnom oznakom kvalitete za eTwinning projekte

Učitelji naše škole sudjelovali su u eTwinning projektima u školskoj godini 2024./2025., istaknuli su se kvalitetnim radom u mnogobrojnim projektima koji su ostvareni  kroz raznovrsne aktivnosti i metode rada s učenicima.

Projekti su evaluirani od strane Nacionalne organizacije za potporu (NSO), koja djeluje u okviru Agencije za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) te su kao izvrsni projekti u kolovozu nagrađeni Nacionalnom oznakom kvalitete.

Igrajmo se glagoljicom 4 međunarodni je projekt koji su u našoj školi provodile učiteljice hrvatskoga jezika Danijela Horvat (učenici koji pohađaju Klub ljubitelja knjige) i Dubravka Kruljac (Novinarska skupina), učiteljica razredne nastave Daniela Vidaković (4.b razred) te školska knjižničarka Andrea Dubaić Begić. Tijekom projektnih aktivnosti od rujna do lipnja učenici su  obogatili svoja znanja o glagoljici i glagoljičkoj kulturi izrađujući različite igre, digitalne materijale, prezentacije, umjetničke radove… To je doprinijelo razvoju različitih kompetencija – od digitalnih do jezičnih i građanskih, a sadržaji mjesečnih zadataka povezivali su hrvatski jezik, povijest, informatiku i likovnu kulturu te na taj način promicali očuvanje kulturne baštine na kreativan i suvremen način.

Beyond Borders međunarodni je eTwinning projekt koji je od rujna do listopada provodila učiteljica Alenka Taslak s učenicima 5.c razreda. U projektu su još sudjelovali učenici i učitelji iz Turske, Albanije, Španjolske, Poljske i Portugala. Kroz raznolike projektne aktivnosti učenici su osvijestili važnost međusobne komunikacije i empatije u suvremenom digitalnom okruženju te kritički promišljali o prednostima i izazovima koje donosi digitalna pismenost.

Na početku projekta učenici su se predstavili u digitalnom alatu Padlet, prikazali svoju školu i grad te izradili Power Point prezentaciju o pravilima ponašanja na internetu („Netiquette“). Kroz izradu postera o emocijama i empatiji te digitalnog stripa u Canvi, učenici su prikazali svakodnevne situacije koje potiču razumijevanje i suosjećanje među vršnjacima. Posebno zanimljiva aktivnost bila je izrada e-knjige u alatu Storyjumper, u kojoj su učenici pisali o zemljama koje bi voljeli posjetiti i razlozima zašto – pri čemu su izražavali svoje emocije, interese i pokazivali empatiju prema kulturama i ljudima iz drugih sredina. Evaluacija projekta pokazala je zadovoljstvo učenika, njihovu angažiranost i izraženu želju za sudjelovanjem u sličnim međunarodnim projektima u budućnosti. Projekt je učenicima otvorio nove vidike, potaknuo ih na razmišljanje o važnosti razumijevanja drugih i pokazao da granice među ljudima nestaju kada komuniciramo s empatijom.

Our European Classroom  međunarodni je eTwinning projekt koji je od rujna do lipnja provodila učiteljica Alenka Taslak s učenicima 6.c i 6.d razreda, u suradnji s partnerima iz Finske, Švedske, Turske, Njemačke, Grčke, Španjolske i Portugala. Učenici su kroz raznolike aktivnosti upoznavali povijest, kulturu, jezike i prirodna obilježja europskih zemalja te razvijali digitalnu pismenost, komunikacijske vještine i međukulturnu osviještenost.

Predstavili su se putem Padleta, izradili prezentaciju o pravilima ponašanja na internetu, istraživali nacionalne simbole i izrađivali e-knjigu u Storyjumperu o kulturnim i prirodnim posebnostima zemalja. U Canvi su prikazali biljni i životinjski svijet Hrvatske te poznate osobe. Kroz video pozive s vršnjacima iz drugih zemalja razmjenjivali su iskustva, a posebno ih je razveselio razgovor s Djedom Božićnjakom iz Finske. Znanja su provjeravali kroz Kahoot kvizove, a projekt je zaključen veselom aktivnosti „Let’s sing the Eurovision Sound“. Naši učenici su, naravno, snimili svoju verziju pjesme „Rim Tim Tagi Dim“. Porukama u Linoitu učenici su za rastanak jedni drugima poželjeli ugodne ljetne praznike. Evaluacija je pokazala veliko zadovoljstvo učenika i želju za sudjelovanjem u sličnim projektima.

Sudjelovanjem u ovom projektu učenici su razvijali različite kompetencije, poput digitalne pismenosti, međukulturne osviještenosti, komunikacijskih vještina na engleskom jeziku, kao i kritičkog mišljenja i timske suradnje. Kroz suradnju s vršnjacima iz drugih zemalja, učenici su učili kako poštivati različitosti, izražavati vlastite ideje te koristiti digitalne alate na kreativan i odgovoran način.

Christmas Time međunarodni je e Twinning projekt koji su provodile učiteljice Marina Mihalj, Sanja Portnar, Alenka Taslak i Mirjana Šutalo Vulić s učenicima 4.c i 5.c razreda te polaznicima dodatne nastave Glazbene kulture.

U projektu je sudjelovalo 20  škola iz Poljske, Rumunjske, Turske, Italije, Grčke, Španjolske, Slovačke i Hrvatske.

Učenici su, uz pomoć mentorica, na stranicama projekta predstavili sebe, svoju školu, grad, izradili su prezentaciju o hrvatskim božićnim običajima te su snimili i postavili video s hrvatskom božićnom pjesmom Radujte se narodi. Izradili su i poslali božićne čestitke u europske škole uključene u projekt, a završna aktivnost bila je postavljanje izložbe pristiglih čestitki u holu škole.

Učenici su razvijali svoje jezične, glazbene i likovne vještine i kompetencije. Istražili su hrvatske tradicijske običaje, upoznali su tradicijske običaje zemalja sudionica projekta, surađivali su s vršnjacima.

Održiva učionica bioSTEM-a  međunarodni je e Twinning projekt koji je provodila učiteljica Leopoldina Vitković s učenicima 5.b razreda.

U projektu su sudjelovali učenici i učitelji iz Hrvatske, Španjolske, Rumunjske, Turske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Estonije.

Cilj projekta  bio je potaknuti učenike na istraživanje i rješavanje ekoloških izazova, koristeći interdisciplinarni pristup koji uključuje predmete iz STEM područja.

Učenici su imali veliku motiviranost za usvajanje novih ishoda korištenjem različitih metoda aktivnog učenja čime su se razvijale poželjne kompetencije 21. stoljeća. Aktivnosti projekta su se provodile kroz istraživačke radove, pokuse, izradu modela te izradu igara za nastavu.

Učenici su provođenjem projekta razvijali vještine kritičkog razmišljanja što doprinosi osvještavanju o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja.

 

 

 

 

Pročitajte još

Skip to content