5.c u Mystery Skype izazovu sa Španjolskom

Autor: Alenka Taslak

Datum objave: 18. veljače 2025.

Učenici 5.c razreda sudjelovali su u još jednoj Mystery Skype aktivnosti, tijekom koje su se virtualno povezali s učiteljicom Laurom Villaescusa Sicilia i njezinim učenicima iz Španjolske.

Mystery Skype je edukativna igra pogađanja u kojoj se dvije škole iz različitih dijelova svijeta povežu putem videopoziva, a učenici postavljaju pitanja na engleskom jeziku kako bi otkrili iz koje zemlje dolazi druga skupina. Pitanja moraju biti pažljivo osmišljena, a odgovori kratki i informativni – sve na engleskom jeziku. Cilj je pogoditi lokaciju suprotne škole prije nego što oni pogode vašu.

Učenici su pokazali snalažljivost, komunikacijske vještine i spremnost na timski rad. Svaki učenik imao je svoju ulogu – od postavljanja pitanja, bilježenja odgovora, do snalaženja na zemljopisnoj karti i zaključivanja. Kroz ovu aktivnost ne samo da su vježbali engleski jezik u stvarnom kontekstu, već su i razvijali vještine kritičkog mišljenja i suradnje.

Ovakve aktivnosti pokazuju koliko je važno učiti engleski jezik kao sredstvo povezivanja s vršnjacima diljem svijeta. Kroz autentičnu komunikaciju učenici stječu samopouzdanje i motivaciju za daljnje učenje. 

Učenici dodatne nastave u kontaktu s vršnjacima iz Portugala

Autor: Alenka Taslak

Datum objave: 29. siječanj 2025.

Učenici dodatne nastave Engleskoga jezika razmjenjivali su pisma s vršnjacima iz Portugala. Kroz pisma su se predstavili, opisali svoj svakodnevni život, školu, hobije i interese, a zauzvrat su saznali kako žive njihovi prijatelji u drugoj europskoj zemlji.

Ova aktivnost nije bila samo prilika za vježbanje pisanog izražavanja na engleskom jeziku, već i za razvijanje međukulturne svijesti, empatije i znatiželje prema drugim kulturama.

Pisana komunikacija na engleskom jeziku iznimno je važna za razvoj jezičnih i komunikacijskih vještina. Kroz ovakve aktivnosti učenici uče kako jasno i točno izraziti svoje misli, kako postavljati pitanja i kako graditi odnose s vršnjacima iz drugih zemalja. Osim toga, ovakvi projekti potiču samopouzdanje u korištenju engleskog jezika u stvarnim životnim situacijama.

Obilježili smo Europski tjedan programiranja uz Scratch kviz!

Autor: Alenka Taslak

Datum objave: 11. studeni 2024.

 

 

Učiteljica engleskoga jezika, Alenka Taslak, i učenici dodatne nastave obilježili su Europski tjedan programiranja (EU Code Week), koji se održavao od 14. do 27. listopada 2024. godine. Naš događaj je, osim potvrde o sudjelovanju, dobio i Potvrdu o izvrsnosti (Code Week 4 All Challenge)!

 

Ova potvrda dodjeljuje se samo onim organizatorima koji ispune jedan od dva kriterija: da deset različitih organizatora provede deset povezanih aktivnosti ili da u aktivnostima sudjeluju tri različite države. Ponosni smo što smo bili dio međunarodne mreže koja promiče digitalnu pismenost i kreativnost kroz programiranje.

 

Tijekom aktivnosti, učenici su učili osnove programiranja i izrađivali vlastitu kviz-igru u programskom okruženju Scratch. Kroz ovaj projekt, shvatili su da je sve što stvore u Scratchu poput interaktivne predstave – likovi (spriteovi) se ponašaju i međusobno djeluju prema scenariju koji su sami osmislili. Naša kviz-igra bila je tematski vezana uz geografiju – rijeke, jezera, planine i gradove – no učenici su mogli osmisliti i neka svoja pitanja. Bio je to zabavan i edukativan način učenja programiranja kroz igru i suradnju.

 

Naša aktivnost pokazala je koliko programiranje može biti pristupačno, kreativno i korisno, čak i u nastavi stranog jezika. Veselimo se novim izazovima i projektima u budućnosti!

KAHOOTOPIA

Autor: Alenka Taslak

Datum objave: 24. listopad 2024.

MYSTERY SKYPE

Autor: Alenka Taslak

Datum objave: 26. rujna 2024.

 

 

 Učitelji često traže načine na koje bi nastavne sadržaje približili učenicima. Zbog toga u nastavi koriste nove, interaktivne i zanimljive alate pomoću kojih učenici lakše usvajaju ili ponavljaju gradivo. Učiteljica Alenka Taslak i učenici šestih razreda isprobali su novu značajku Kahoot platforme koja kombinira učenje i igru. Nova značajka zove se Kahootopia. Kroz igru učenici su ponovili glagol „biti“ u Past Simple-u. U parovima su odgovarali na pitanja što je brže moguće. Svaki točan odgovor doprinosio je napretku njihovog “otoka” na Kahootopia platformi. Timski rad je značajno povećao motivaciju i zainteresiranost učenika za gradivo. Vidjeli su kako njihovi zajednički napori donose rezultate, što je dodatno potaknulo njihovu želju za učenjem. Atmosfera u razredu bila je pozitivna i puna energije. Učenici su kroz igru ponovili i učvrstili svoje znanje o Past Simple oblicima glagola „biti“. Također su naučili raditi zajedno i podržavati jedni druge, što je ojačalo njihov timski duh.

Preporučujem svim učiteljima da isprobaju Kahootopia značajku platforme Kahoot u svojim razredima i otkriju prednosti ove interaktivne platforme.

 

Učenici 6.d razreda s učiteljicom Alenkom Taslak i ove godine su se uključili u međunarodnu suradnju. S učenicima iz Portugala i njihovom učiteljicom Teresom Madureirom sudjelovali su u zabavnoj i edukativnoj igri pogađanja, postavljajući pitanja na koja se može odgovoriti s „da“ ili „ne“ kako bi otkrili gdje se nalazi druga škola.

Naši učenici, puni znatiželje i uzbuđenja, koristili su geografsku kartu, timski rad i logično razmišljanje kako bi otkrili da razgovaraju s učenicima iz Portugala koji su također uspješno pogodili da se njihovi sugovornici nalaze u Hrvatskoj.

Ova interaktivna igra pomogla je učenicima u jačanju komunikacijske kompetencije, ali je i potaknula suradnju, kritičko razmišljanje i razvoj međukulturne kompetencije. Na kraju susreta, učenici su podijelili zanimljivosti o svojim zemljama, školama i svakodnevnom životu.

Mystery Skype pokazao se kao jedinstveno i posebno iskustvo koje dokazuje kako tehnologija može povezati učenike diljem svijeta te učenicima kroz igru olakšati iskustveno učenje.

Skip to content