Svjetski dan hrane
Autor: Leopoldina Vitković

U sklopu Foodeducators projekta obilježili smo Svjetski dan hrane
Bacanje hrane je globalni problem u svijetu
- oko 1/3 proizvedene hrane u svijetu se baci
- oko 1,3 milijarde tona hrane godišnje se baci
- godišnje se baci hrana u vrijednosti oko 940 milijardi dolara
- bacanje hrane pridonosi globalnom zatopljenju
- bačena hrana trune i proizvodi se metan, to je staklenički plin koji zadržava toplinu na našem planetu
- unatoč ogromnim količinama bačene hrane više od 820 milijuna ljudi diljem svijeta pati od gladi
- Kako bi smanjili bacanje hrane izradili smo knjižicu sa raceptima od ostataka hrane Recepte pročitajte OVDJE
- Obilježili smo i Dan jabuka – Izložbu naših radova pogledajte OVDJE
DIGITALNA ČISTKA
Autor: Leopoldina Vitković

• nepotrebne e-poruke
• datoteke
• aplikacije
• duplikati fotografija i videozapisa
Digitalni otpad nastavlja trošiti električnu energiju i stvarati emisije CO2 čak i kad smo na njih zaboravili.
Svake godine internet i njegovi povezani sustavi proizvedu 900 milijuna tona CO2, što je više od godišnje proizvodnje cijele Njemačke.
Neke studije procjenjuju da će za deset godina internetska mreža potrošiti 20% ukupne svjetske energije, odnosno da će do 2025. godine spremišta podataka koristiti petinu sve proizvedene energije i time postati jedan od najvećih onečišćivača.
Pročitajte više
Global Action Days
Autor: Leopoldina Vitković

Sudjelovanjem u projektu Global action days 2025. činimo važan korak prema obnovi osjetljivih i ekosustava našeg planeta. Svaka aktivnost, bilo da istražujemo čudesni svijet gujavica, slavimo ljepotu prirode ili se povezujemo s okolišem kroz igru i kreativnost, u skladu je s ciljevima UN ove kampanje „Desetljeće obnove ekosustava“. Kroz razumijevanje ključne uloge zdravlja tla, značaja vegetacije u zaštiti okoliša sudionici će se povezati s prirodom kako bi potaknuli stvaranje održivije budućnosti.
Pročitajte više
Svjetski dan šećerne bolesti
Autor: Leopoldina Vitković

Pročitajte više
ŽSV učitelja biologije
Autor: Leopoldina Vitković

1. Učenik u akciji – Kristina Marinković, prof.
2. Predmet prirodoslovlje u cjelodnevnoj školi – Ivana Soldo Klanac, prof.
3. Era novih ovisnosti – Leopoldina Vitković, prof., Mihaela Zec, prof.
4. Skriveni šećeri u hrani – Leopoldina Vitković, prof., Mihaela Zec, prof.
Materijali su dostupni klikom na tekst
Međunarodni dan sestrinstva
Autor: Leopoldina Vitković

Povodom obilježavanja Međunarodnog dana sestrinstva medicinske sestre i tehničari Opće županijske bolnice Našice posjetili su našu školu. Održano je šest zanimljivih i edukativnih radionica u kojima su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda. Održane su radionice:
Vitalne funkcije
Reanimacija
Higijena ruku
Njega novorođenčadi
Gipsanje
Primaljstvo
ŽSV učitelja biologije
Autor: Leopoldina Vitković

Obrađene teme:
1. Uloga višeg savjetnika i suradnja sa članovima Županijskog stručnog vijeća učitelja biologije – Ivana Kardo, prof., viša savjetnica za prirodu i biologiju
2. Kako voditi bilješke u e dnevniku – Velimir Tresk, prof.
3. Suradnja na projektu u cjelodnevnoj školi – Prirodoslovlje i Hrvatski jezik- Ivana Selec, prof. i Ivana Arambašić, prof.
4. AI kao pomoćnik u nastavi biologije – Leopoldina Vitković, prof. i Anamarija Abramović, mag. edu. phys. et inf.
Svjetski tjedan svemira
Autor: Leopoldina Vitković

Živjeti u svemiru
Učenici su istraživali planete prema veličini, udaljenosti od Sunca, sastavu i atmosferi.
Istražili su kako boravak u svemiru djeluje na ljudsko tijelo, te koje su životinje putovale u svemir.
Učenici su razvijali vještine timskog rada, istraživanja i prezentiranja.
Učenici su predstavili svoje istraživanje kroz plakate, prezentacije, modele i digitalne alate.
Planeti prema veličini, udaljenosti od Sunca, sastavu i atmosferi
Kako boravak u svemiru djeluje na ljudsko tijelo
Životinje koje su putovale u svemir
Međunarodni dan bijelog štapa
Autor: Leopoldina Vitković

Međunarodni dan bijelog štapa smo obilježili kroz edukativne i interaktivne aktivnosti koje smo povezali s nastavnim sadržajem iz biologije, te hrvatskog i engleskog jezika. Fokus je bio na razumijevanju funkcije oka, vida, te izazova s kojima se suočavaju osobe s oštećenjem vida.
Učenici su učili o građi oka, kako nastaje slika koju vidimo, te što se događa kada dođe do poremećaja vida. Poseban naglasak stavljen je na sljepoću – njezine uzroke, vrste i načine prilagodbe osoba koje ne vide. Učenici su imali priliku upoznati se s Brailleovim pismom, te su pokušali sami napisati i pročitati kratke poruke koristeći ovu posebnu abecedu.
Aktivnosti su bile usmjerene na razvijanje empatije, razumijevanja i poštovanja prema osobama s invaliditetom. Kroz simulacije i razgovore, učenici su osvijestili koliko je bijeli štap važan alat za samostalnost slijepih osoba, te kako možemo svi doprinijeti inkluzivnijem društvu.
Obilježavanje ovog dana nije bilo samo edukativno, već i inspirativno – potaknulo je učenike na razmišljanje o važnosti vida, ali i o snazi ljudske prilagodbe i tehnologije koja pomaže osobama s oštećenjem vida da ravnopravno sudjeluju u svakodnevnom životu.