Projekt su osmislile i vodile stručne suradnice – edukacijska rehabilitatorica Snježana Šulentić, psihologinja Anja Radaković i pedagoginja Sanela Mandić Vidaković, a temeljio se na načelima pozitivnog odgoja, inkluzivne pedagogije i prevencije rizičnih ponašanja kod djece i mladih. Učenici su kroz niz strukturiranih radionica imali priliku razvijati osobne i socijalne vještine ključne za uspješan školski i životni razvoj.
Projekt „Dobar, bolji, najbolji“ imao je za cilj:
- osnažiti emocionalnu pismenost učenika (prepoznavanje, izražavanje i regulacija emocija),
- poticati razvoj empatije, međusobnog poštovanja i odgovornog ponašanja,
- unaprijediti komunikacijske i suradničke vještine,
- razvijati pozitivnu sliku o sebi, samopoštovanje i otpornost,
- prevenirati konflikte i rizična ponašanja kroz osvještavanje osobnih granica i odgovornosti.
Radionice su bile usmjerene na učenje kroz iskustvo, refleksiju i aktivnu participaciju, čime se poticalo djecu na razmišljanje, izražavanje mišljenja i donošenje osobnih zaključaka. Projekt se temeljio na suvremenim metodama rada s djecom: socijalnom učenju, grupnom radu, elementima nenasilne komunikacije te integraciji kreativnih i iskustvenih metoda (dramske igre, crtanje, rad u paru, analiza životnih situacija, simbolički prikazi). Svaka radionica imala je jasno postavljene odgojno-obrazovne ishode, a uloga voditeljica bila je facilitatorska – stvaranje poticajnog i sigurnog okruženja za slobodno izražavanje i suradnju. Tijekom provedbe projekta uočena je visoka razina uključenosti učenika, ali i značajna promjena u načinu njihova međusobnog ophođenja, izražavanja emocija i rješavanja sukoba. Učenici su iskazivali pozitivan stav prema temama samopoštovanja, prijateljstva, timskog rada i odgovornosti.
Evaluacijske refleksije pokazale su da su učenici:
- naučili bolje prepoznavati i verbalizirati vlastite osjećaje,
- razvili veću svijest o utjecaju svojih postupaka na druge,
- pokazali otvorenost za konstruktivnu komunikaciju i suradnju,
- osvijestili važnost uvažavanja različitosti.
Poseban naglasak bio je stavljen na individualni doprinos svakog učenika zajedničkom razvoju pozitivne školske klime. Projekt „Dobar, bolji, najbolji“ predstavlja kvalitetan primjer preventivno-razvojnog programa koji odgovara na stvarne potrebe djece u periodu ranog adolescencijskog razvoja. Osnaživanjem emocionalnih i socijalnih kompetencija već u nižim razredima osnovne škole, doprinosimo stvaranju temelja za zdrav emocionalni razvoj, otpornost na stres i kvalitetnije međuljudske odnose. Zahvaljujemo Ministarstvu znanosti i obrazovanja na podršci, kao i svim učenicima koji su sudjelovali u realizaciji programa. Vjerujemo da su učenici, kroz projekt, poduzeli prve korake prema tome da postanu – ne samo bolji učenici, već i odgovorniji, empatičniji i zreliji članovi društva.







