preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dore Pejačević Našice

Login
UPISI U 1. RAZRED

DIGITALNI HERBARIJ

      Digitalni herbarij-

       Priroda se budi

PROJEKTI

     

   ŠKOLSKI JELOVNIK

  

 

   

Priloženi dokumenti:
Kratak opis projekta- za WEB.docx

OTVORENA VRATA

       20. PROSINCA 2023.

VRT BIOLOŠKE RAZNOLIKOSTI

ZIMSKI STEM VRT

eTwinning škola

NAŠA ŠKOLA NOSI IME:

            

MEĐUNARODNI PROGRAM

            

ZAŠTITA U SLUČAJU POTRESA

TU SMO ZA VAS!

 

 

    VIRTUALNA KNJIŽNICAsmiley

     NOVINARSKI KUTAK

KORISNO

           

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

ŠKOLSKI DOKUMENTI

 

PRAVILNICI

MATEMATIKA
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Geometrijske konstrukcije u programima dinamičke geometrije
Autor: Andrea Dubaić Begić, 27. 10. 2015.

Druga radionica projekta  „Geometrija oko nas“ održana je 9. i 14. listopada 2015. u informatičkoj učionici naše škole. Radionica je trajala ukupno tri sata (2 + 1 sat). Sudjelovalo je 16 učenika od petog do osmog razreda, a održala ju je nastavnica matematike Irena Turjak.

Svrha je radionice bila poboljšati kod učenika sposobnosti vizualizacije, vještine eksperimentiranja  i  stvaranja hipoteza  koje se odnose na svojstva geometrijskih likova te unaprijediti digitalne kompetencije učenika i povećati svrsishodnost pri uporabi računala.

Učenici su kroz praktičan rad na računalima upoznali program dinamičke geometrije The Geometer`s Sketchpad te program za oblikovanje interijera Sweet Home 3D.  


Kako smo radili:

Uvodnom raspravom pokušali smo odgovoriti na neka od sljedećih pitanja:

- Koliko vremena koristite računalo kod kuće i za što najviše? Jesu li igrice i Facebook uvijek vrijedni vremena koje provodimo za računalom? U kojim zanimanjima su potrebna znanja o IKT–a? Kolika je važnost matematike i tih zanimanja za razvoj privrede i gospodarstva?

Osvrnuli smo se i na metode i pomagala za izvođenje geometrijskih konstrukcija u prošlosti i danas.

Učenici su u skupinama izradili uvodne istraživačke zadatke o četiri karakteristične točke trokuta.

- Usvojili su osnovne pojmove  o opisanoj kružnici, ortocentru, težištu te upisanoj kružnici trokuta i Eulerovom pravcu. Konstrukcije su radili geometrijskim priborom na papiru kao i na prvoj radionici ovog projekta VIZUALIZACIJE I TEHNIČKO CRTANJE. Izvijestili su o svom radu i prezentirali svoje crteže te smo uočili neke probleme s preciznošću i urednošću pri takvom načinu rada. Može li nam rad na računalu pomoći?
- U sljedećoj aktivnosti učenici su pratili i oponašali rad učitelja te upoznali osnovne alate u programu The Geometer`s Sketchpad. Zatim su izveli zadane konstrukcije u programu dinamičke geometrije koje su prethodno radili geometrijskim priborom.
- Koristeći nastale dinamičke crteže, u parovima su eksperimentirali u programu The Geometer`s Sketchpad  i istraživali hipoteze o položaju četiri karakteristične točke trokuta u različitim vrstama trokuta. Svaki je učenik ispunio zadani nastavni listić  i zatim smo zajednički provjerili zaključke eksperimentiranja uz napomenu da ovakvo eksperimentiranje ne zamjenjuje strogi matematički dokaz. Također smo uočili da ne možemo raditi u programu dinamičke geometrije ako ne znamo osnovna svojstva geometrijskih likova odnosno nemamo dovoljno znanja iz matematike.
- Prisjetivši se tlocrta, nacrta, bokocrta i kose projekcije, obrađenih na prvoj radionice, pokazala sam učenicima i osnove rada u programu za oblikovanje interijera Sweet Home 3D koji za izrađeni tlocrt omogućuje i trodimenzionalni prikaz projekta. Svaki učenik je, za samostalni rad kod kuće, dobio zadatak izraditi manji projekt u tom programu. Projekte su učenici trebali, koristeći računalo i e-mail servis, poslati na pregled učiteljici. Time smo željeli unaprijediti i digitalne kompetencije učenika.
U završnoj raspravi na kraju prvog dijela radionice pokušali smo utvrditi sličnosti i razlike između rješavanja zadataka geometrijskim priborom i alatima programa dinamičke geometrije te vrednovati prednosti i nedostatke jedne i druge metode.
Tijekom našeg drugog susreta prezentirali smo i analizirali radove učenika u programu Sweet Home 3D. To su bili prvi učenički pokušaji kao malih arhitekata.  Istaknuli smo dobre strane i ukazali na eventualna moguća poboljšanja u projektima.
- Učenici su zatim ponovili osnove rada u programu The Geometer`s Sketchpad  i izradili neke složenije konstrukcije prateći rad učitelja.
- Na kraju su učenici ispunili evaluacijski listić (anketu) o radionici.

 

Irena Turjak, prof.

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Projekt "Geometrija oko nas"

                    

Cilj ovog projekta je kroz zanimljive radionice osposobiti učenike za samostalan rad u programu dinamičke geometrije te spoznaju kako je  matematika sveprisutna oko nas.

preskoči na navigaciju